FAQ

Biljetter

Venue säljer biljetter direkt. Vad betyder det för mig?

I vissa fall hanterar venue själv biljettförsäljningen. När du klickar på "Hitta biljetter" blir du omdirigerad till deras webbplats för att slutföra köpet. Detta betyder att du får dina biljetter direkt från den aktuella platsen. I sådana fall har Original Talks begränsad eller ingen tillgång till dina biljettuppgifter, och alla förfrågningar ska riktas till venue.

När får jag mina biljetter?

När du köper dina biljetter från Original Talks, får du dem via e-post några minuter efter köpet. Om du inte har fått ett e-mail, vänligen kontrollera din skräppost först. Om du fortfarande inte hittar e-mailet, kontakta vår kundtjänst på info@originaltalks.se så snart som möjligt. Om du har ett konto hos Original Talks kan du också få tillgång till dina biljetter direkt från din profil och i appen. När ett företag beställer biljetter via faktura, skickas biljetterna till den angivna e-postadressen när betalningen har mottagits.

Hur hämtar jag mina biljetter?

Vi har ingen fysisk butik, och alla biljetter skickas via e-post.

Jag har inte fått mina biljetter. Vad ska jag göra?

Om du inte har fått dina biljetter, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@originaltalks.se omedelbart. Om biljettförsäljningen hanteras av en venue, följ instruktionerna på deras hemsida.

Jag har förlorat min biljett. Vad ska jag göra?

Om du har förlorat din biljett, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@originaltalks.se. Ange gärna de uppgifter du angav vid köpet, eftersom detta hjälper oss att hitta din beställning och skicka biljetterna igen.

Jag har köpt fel biljetter. Vad ska jag göra?

Hos Original Talks erbjuder vi tyvärr inte återbetalning eller ändring av biljetter.

Behöver jag en fysisk biljett?

Du behöver inte en fysisk biljett. Biljetten har en QR-kod som kan skannas direkt från din telefon. Du är dock välkommen att skriva ut dina biljetter och ta med dem om du föredrar det.

Jag använde fel e-postadress vid köp. Vad ska jag göra?

Om du tror att du har angett en felaktig e-postadress vid köpet, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@originaltalks.se, så kommer vi att försöka lösa problemet.

Jag köpte biljetter till någon annan, men mitt namn står på biljetterna. Vad ska jag göra?

Varje biljett har en kod och ett unikt biljett-ID som skannas vid ingången till platsen där evenemanget hålls. Eftersom biljetten inte är bunden till ett namn kan du utan problem köpa biljetter till andra.

Hur väljer jag numrerade platser?

Vid utvalda evenemang tilldelas du automatiskt en numrerad plats så nära scenen som möjligt inom den valda sektionen eller kategorin. Rad- och platsnummer kommer att anges på din biljett under QR-koden. I vissa fall kan du själv välja vilket område du vill sitta i, men inte specifika platser. Om du har särskilda behov som kräver en viss plats, vänligen kontakta oss på info@originaltalks.se, så hittar vi en lösning för dig.

Kan jag köpa ett presentkort?

Ja, du kan köpa ett presentkort hos Original Talks, som du hittar högst upp på sidan.

Jag har redan köpt en biljett och vill nu köpa en extra till samma evenemang. Kan vi sitta tillsammans?

Om du redan har köpt en biljett och vill lägga till en extra så att ni kan sitta tillsammans, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@originaltalks.se, så kommer vi att göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Jag kan inte köpa biljetter. Vad ska jag göra?

Om du har problem med att slutföra köpet, vänligen dubbelkolla att dina uppgifter är angivna korrekt. Om problemen fortsätter, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@originaltalks.se.

På kvällen

Hur länge varar det enskilda evenemanget?

Varaktigheten av våra evenemang varierar, men de flesta varar cirka 2,5 timmar. Den ungefärliga varaktigheten kan ses när du väljer "Hitta biljetter", och den kommer också att framgå på själva biljetten.

Är det möjligt att göra tilläggsköp?

I vissa fall är det möjligt att köpa mat innan evenemanget äger rum. Om detta är möjligt kommer det att framgå när du köper dina biljetter.

Kan jag köpa mat och dryck under evenemanget?

Det är upp till den enskilda venue vilka förfriskningsmöjligheter som finns tillgängliga under evenemanget. Vi föreslår därför att du kontaktar det venue där ditt evenemang hålls för att få mer information om detta.

Betalning och återbetalning

Är det möjligt att få barn-, student- eller seniorrabatt?

Vi erbjuder tyvärr inte rabatter för barn, studenter eller seniorer hos Original Talks.

Kan företag eller större grupper få rabatt?

Om du har en företagsprofil kan du få rabatt vid köp av ett större antal biljetter. Rabatten tillämpas automatiskt i systemet när du är inloggad. För ytterligare information eller personlig assistans kan du kontakta vår säljare Espen på esha@originaltalks.com

Kan jag få en faktura?

Om du är företagskund kan du välja att betala via faktura. Om du väljer faktura som betalningsmetod får du fakturan inom några dagar på den e-postadress du har angett. Kontrollera gärna din skräppostmapp om du inte får fakturan. Om du fortfarande inte hittar den, vänligen kontakta oss på info@originaltalks.se. 

Observera att en faktureringsavgift på 69 SEK per faktura tillkommer.

Kan jag få återbetalning för min biljett?

Vi erbjuder tyvärr inte återbetalning av biljetter köpta hos Original Talks.

Tillgänglighet

Hur köper jag en rullstolsplats?

Om du behöver en rullstolsplats kan du kontakta oss på info@originaltalks.se eller ringa oss mellan kl. 10:00 och 14:00 på vardagar. Ange vilket evenemang du vill delta i så att vi snabbt kan säkerställa en lämplig plats för dig.

Jag behöver en följeslagare till evenemanget på grund av ett handikapp. Måste jag köpa en biljett till följeslagaren?

Om du behöver en följeslagare på grund av ett handikapp ska du bara beställa det önskade antalet biljetter till evenemanget. Med giltig dokumentation får följeslagaren gratis tillträde till evenemang som arrangeras av Original Talks. När du får din orderbekräftelse kommer du också att få ett ordernummer. Skicka detta ordernummer tillsammans med dokumentation för följeslagaren till info@originaltalks.se, så återbetalar vi beloppet för följeslagarens biljett. Om biljetterna säljs direkt via venue, vänligen kontakta dem direkt.

Jag har ett handikapp och behöver särskilda hänsyn utöver en rullstolsplats. Vad ska jag göra?

Om du har ett handikapp som kräver särskilda hänsyn är du alltid välkommen att kontakta oss på info@originaltalks.se. Det är en bra idé att kontakta oss så snart som möjligt så att vi bäst möjligt kan tillgodose dina behov.

Konto och inloggning

Jag har problem med att logga in.

Om du har problem med att logga in på din Original Talks-profil beror det ofta på ett problem med lösenordet. Klicka på länken för lösenordsåterställning som du hittar på inloggningssidan. Ett e-postmeddelande med en återställningslänk skickas till den e-postadress du har angett. Följ instruktionerna i e-postmeddelandet för att återställa ditt lösenord och försök igen. Om problemen kvarstår, vänligen kontakta oss på info@originaltalks.se. Observera att ett genomfört köp inte automatiskt skapar ett konto hos Original Talks.

Personuppgifter

Hur hanteras mina personuppgifter?

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med vår integritetspolicy, som du kan hitta här: Integritetspolicy